Για πολλούς θεωρήθηκαν τα δυσκολότερα θέματα με το συγκεκριμένο σύστημα των κατευθύνσεων. Για πρώτη φορά τέθηκε θέμα χρόνου στο μάθημα της χημείας. Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και ήταν για άριστα προετοιμασμένους μαθητές. Η θεωρία θα μπορούσε να θεωρηθεί αναμενόμενη. Το θέμα Β ήταν πολύ μικρό σε έκταση.

 Για 2η συνεχόμενη χρονιά η άσκηση της οργανικής δίνεται με περιγραφή και όχι με <<δέντρο>>, κάτι που ήταν αναμενόμενο από πολλούς. Πολλές αντιδράσεις,  αλλά εύκολο θέμα στοιχειομετρίας. Στο θέμα Δ τα ερωτήματα Δ1 και Δ2 ήταν εύκολα στα πλαίσια της διδακτέας ύλης. Στο Δ3 το σχολικό βιβλίο δεν αναφέρει ότι θα αντιδράσει πρώτα το ισχυρό οξύ και πολλοί μαθητές (ειδικά οι πολύ καλά προετοιμασμένοι) έχασαν πολύτιμο χρόνο να διακρίνουν περιπτώσεις. Το Δ4 ήταν από τα καλύτερα ερωτήματα, αλλά έπρεπε να αναφέρει ότι στη καμπύλη ο όγκος 20mL είναι το ισοδύναμο σημείο της ογκομέτρησης.

Στα θετικά, πολύ λίγες και εύκολες πράξεις. Το 100 στο συγκεκριμένο διαγώνισμα είναι για τους άριστους μαθητές.

Για να δείτε τα θέματα πατήστε εδώ

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις

Λύσεις χημείας θετικής Κατεύθυνσης Εξετάσεων 2013 (183)
About the Author
Δρ Ιωάννης Σ. Καλαμαράς


Χημικός Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πατρών